
Partnerství malého rozsahu v odborném vzdělávání a přípravě
Registrační číslo projektu: 2023-2-CZ01-KA210-VET-000182311
Název programu: KA210-VET - Small-scale partnerships in vocational education and training (KA210-VET)
Zkrácený název projektu: DPV-DFV
Datum zahájení projektu: 1. ledna 2024
Datum ukončení projektu: 31. prosince 2025
Doba realizace projektu: 2 roky
Motivace k projektu
V návrhu projektu jsou stanoveny konkrétní cíle, které jsou v souladu se zvolenými prioritami. Tyto cíle souvisí s naší motivací k podání projektu.
- Tvorba digitálních výukových materiálů: v rámci projektu vzniknou nebo budou doplněny ucelené sady výukových materiálů na různých platformách. Jedna z nich jsou výuková videa umístěná na veřejně dostupném kanále YouTube. Zcela jistě bude natočena středoškolská fyzika v některém z národních jazyků zúčastněných programových partnerů. Dále vzniknou elektronické výukové materiály z oblasti ICT, automatizace, elektroniky a dalších odborných předmětů. I zde platí, že budou vznikat v národních jazycích.
- Existují školní předměty, které se dají plnohodnotně učit digitálně. Existují ale takové, kde to plně nelze. Zejména jde o předměty, kde je pro správné pochopení látky vyžaduje i praktická činnost. Například fyzika vyžaduje experimenty. V době nepřítomnosti žáka ve škole je to problém, málokdo má doma experimentální vybavení. Jedním z možných řešení je příprava funkčních modelů experimentálních sad pomocí 3D tisku. Po ukončení projetu budou veřejně k dispozici sady tisknutelných modelů, které si budou moci školy a nebo i žáci vytisknout a využít ve škole při prezenční výuce i doma v případě nepřítomnosti.
- Další bod s předchozím přímo souvisí – moderní mobilní zařízení obsahují celou řadu zabudovaných senzorů, například osvětlení, hluku, polohy atd. Tyto senzory, které má v podstatě každý žák, lze využít k laboratorním pracím nejen z fyziky, ale i v oblasti pracovní hygieny a dalších. Výstupem projektu budou metodiky pro samostatná měření, včetně způsobu vyhodnocení ve vzdělávacím procesu.
- Projekt řeší inkluzi a diverzitu ve vzdělávání a podporuje alternativní formy účasti ve výuce. Dnes je běžné, že existují studenti s omezenými možnostmi účastnit se prezenční výuky. Jde o případy nemoci, sportovních soustředění a tréninků atd. Protože úkol školy je vzdělávat a svým razítkem na vysvědčení se zaručit, že absolventům se dostalo příslušného vzdělání, výstupy projektu jsou významným podpůrným prostředkem, aby se příslušné učivo mohlo dostat i k nepřítomným žákům.
- Využití 3D tisku při tvorbě učebních pomůcek podporuje inovace v odborném vzdělávání. V tomto bodě projekt rozvíjí environmentální zodpovědnost účastníků projektu. Pro tisk pomůcek bude v maximální míře využito materiálu PLA. Splňuje platnou Evropskou normu o kompostování. Není vyráběn z ropy, ale z kukuřičných a dalších rostlinných škrobů, tedy z obnovitelných zdrojů.
- Významný podíl na vzdělávacím trhu má dnes vzdělávání dospělých, ať už se jedná o vzdělávací kurzy nebo studium při zaměstnání. To se velmi často odehrává distanční formou a nebo formou konzultací. Pro tuto skupinu lidí je velmi žádoucí existence kvalitních digitálních vzdělávacích materiálů a aktivit, protože ty musí ve značné míře suplovat plnohodnotnou fulltime prezenční výuku. Tvorba vzdělávacích materiálů pro tuto skupinu lidí je dalším plánovaným výstupem projektu.
Účastníci projektu
SŠ AGC a.s. Teplice Česká republika www.skola-agc.cz
Stredná odborná škola technická Košice Slovenská republika https://www.soskuke.sk
Střední průmyslová škola Třebíč Třebíč Česká republika www.spst.cz
Plánované výstupy projektu
- organizace pravidelných online setkání účastníků projektu
- zorganizování závěrečného prezenčního setkání
- příprava studijních materiálů a metodik
- Automatizace, robotika : 15 výukových videí + podpůrné prezentace, 30 samostatných prezentací pro online teoretickou výuku
- Elektrotechnika a měření: 15 výukových videí + podpůrné prezentace, 30 samostatných prezentací pro online teoretickou výuku
- ověření vlastních materiálů
- ověření materiálů z partnerských škol
- účast na online projektových setkáních
- účast na prezenčních setkáních
- organizace online výuky
- účast na diseminačních aktivitách
- dodání podkladů pro sepsání závěrečné zprávy
ERASMUS+ 2025
Mezinárodní stáže žáků ve školním roce 2025/26
Plánované mobility:
Dvoutýdenní:
- podzim 2025 – Portugalsko
- jaro 2026 – Finsko, Portugalsko/Španělsko, Švédsko
Tříměsíční:
- květen – červenec 2026 – Portugalsko/Španělsko
Určeno pro:
Podzim:
- žáky současných třetích ročníků maturitních oborů
- žáky současných druhých ročníků učebních oborů
Jaro:
- současných druhých ročníků maturitních oborů
- současných prvních ročníků učebních oborů
ERASMUS+ 2024
registrační číslo: 2024-1-CZ01-KA121-VET-000199681
Mezinárodní stáže žáků ve školním roce 2024/25
Mobility
Dvoutýdenní:
- podzim 2024 - Portugalsko
- jaro 2025 – Finsko, Portugalsko/Španělsko, Švédsko
Tříměsíční:
- Portugalsko – květen – červenec 2025
Určeno pro:
Podzim:
- žáky současných třetích ročníků maturitních obory
- žáky současných druhých ročníků učebních oborů
Jaro:
- žáky současných druhých ročníků maturitních oborů
- žáky současných prvních ročníků učebních oborů

ERASMUS+ 2023
Registrační číslo: 2023-1-CZ01-KA121-VET-000118298
Mezinárodní stáže žáků ve školním roce 2023/24
Realizované mobility:
- Dvoutýdenní:
- Portugalsko – podzim 2023
- Finsko – jaro 2024
- Portugalsko/Španělsko – jaro 2024
- Švédsko – jaro 2024
- Tříměsíční:
- Portugalsko – květen – červenec 2024

Dvoutýdenní zahraniční stáže žáků - jaro, podzim 2022
Dlouhodobé zahraniční stáže žáků – květen – červenec 2022
Předpokládáme vycestování do Finska (7 žáků), Portugalska (10 žáků + 3 žáci dlouhodobá mobilita), Itálie (8 žáků + 2 žáci dlouhodobá mobilita) a Německa nebo Lotyšska (6 žáků). Samozřejmě v závislosti na aktuální epidemiologické situace. Krátkodobé stáže předpokládáme ve druhé polovině června nebo na konci září, dlouhodobé květen – červenec.
Registrační číslo: 2017–1–CZ01–KA102–034542
Název projektu: „Perspektiva pro budoucnost mladých techniků“
Předkladatel: Střední průmyslová škola Třebíč
Zahájení: 1. 7. 2017
Dokončení: 30. 6. 2019
Přidělený grant: 151 172 EUR
Souhrnná informace o projektu
Projekt „Perspektiva pro budoucnost mladých techniků“ vznikl jako výsledek dlouhodobé spolupráce se všemi zapojenými partnerskými organizacemi z Finska, Itálie a Portugalska. Posledně jmenovaný partner působí v celoevropském měřítku a zajistí pro nás odborné stáže ještě v Lotyšsku a ve Španělsku.
Cílem projektu je zvýšit pro žáky školy přitažlivost odborného technického vzdělávání a přípravy, podporovat účastníky v získávání a používání vědomostí, dovedností a kvalifikací podporujících osobní rozvoj, zaměstnatelnost a účast na evropském trhu práce. Cílovou skupinou jsou žáci Střední průmyslové školy Třebíč a k účasti na zahraničních stážích chceme dát příležitost žákům 2.–4. ročníků maturitních oborů a žákům z 2. a 3. ročníků učebních oborů. V rozmezí dvou školních roků plánujeme realizaci 10 dvoutýdenních stáží pro celkem 78 žáků + 10 doprovodných pedagogů. Tyto stáže zahrnují všechny studijní kategorie a zaměření. Ve spolupráci s partnerskými organizacemi jsme vytvořili předběžný plán – termín konání stáže, počet účastníků a obory. Portugalsko – podzim 2017 a 2018, celkem 18 žáků z oborů energetika, počítačové a řídicí systémy, technické lyceum, mechanik elektrotechnik, mechanik seřizovač, autotronik, obráběč kovů. Španělsko – podzim 2017 a 2018, celkem 16 žáků z oborů strojírenství, technické lyceum, počítačové a řídicí systémy, elektrikář pro silnoproud. Lotyšsko – jaro 2018 a 2019, celkem 14 žáků z oborů technické lyceum, počítačové a řídicí systémy, mechanik elektrotechnik, elektrikář pro silnoproud. Finsko – jaro 2018 a 2019, celkem 12 žáků z oborů energetika, strojírenství, počítačové a řídicí systémy, technické lyceum, mechanik elektrotechnik. Itálie – jaro 2018 a 2019, celkem 18 žáků z oborů strojírenství, energetika, technické lyceum, počítačové a řídicí systémy, autotronik. Španělsko – jaro 2018 a 2019, celkem 16 žáků z oborů strojírenství, technické lyceum, počítačové a řídicí systémy, elektrikář. Účastníci budou působit ve firmách a odborných výcvikových střediscích s ohledem na studovanou odbornost.
Pro žáky budou připraveny podklady ve formě Jednotky výsledků učení, které budou naplňovat během stáže a budou vyhodnoceny přijímající organizací.
Dopadem projektu je zlepšení odborných a jazykových kompetencí žáků, povědomí o multikulturní společnosti v Evropě. Dlouhodobým přínosem u žáků je motivace k dalšímu studiu a zájmu o technické obory, zvýšení přehledu o nových trendech v technických oborech. Významným dlouhodobým přínosem je rovněž zvyšování prestiže školy.
Výsledky projektu budou prezentovány účastníky na diseminačních akcích.